חיפוש

לאחר תאונת עבודה איבדתי את חוש המגע – מה עליי לעשות?

חוש המגע הוא אחד מחמשת החושים שמסייעים לאדם להתמצא במרחב – מגע, ראייה, שמיעה, ריח וטעם. בעבודה במקומות מסוימים עם חומרים מסוכנים, אדם עלול להיפגע במהלך עבודתו ועקב עבודתו ולמצוא את עצמו עם פגיעה חמורה בחוש המגע, עד כדי אובדן החוש. מה עליכם לעשות? כיצד ניתן לקבל פיצויים? המשיכו לקרוא.

 

איבוד חוש המגע כתוצאה מתאונת עבודה

תאונת עבודה, בה עובד מאבד את חוש המגע שלו לגמרי, היא לרוב תאונת עבודה המתרחשת במגע עם חומרים מסוכנים. תאונה כזו יכולה להתרחש במפעלים העובדים עם חומרים אלו, במקרים של דליפת חומרים מסוכנים או מיגון לא מספק, שאינו מונע מגע ובכך יוצר נזק לעובד.

פגיעה כתוצאה מחומרים מסוכנים במקום העבודה היא דרך אחת בה ניתן להיפגע כתוצאה מתאונת עבודה. פגיעה כזו תחשב לתאונת עבודה, שכן היא מתרחשת במקום העבודה, עקב העבודה ובמהלך העבודה, מה שעונה על כל הקריטריונים הדרושים בחוק. במקרים כאלו, ניתן לקבל פיצויים על ידי תביעות ביטוח, בין היתר.

 

קבלת דמי פגיעה

התביעה הראשונה שיש להגיש לביטוח הלאומי היא תביעת דמי פגיעה. דמי פגיעה הם מעיין פתרון זמני, המוענק לעובדים שלא יכולים לעבוד לאחר פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה. דמי הפגיעה ניתנים למשך 90 ימים ומחושבים בצורה בה הנפגע מקבל 75% מהשכר אותו היה אמור לקבל בתמורה ליום עבודה.

עובד שאיבד את חוש המגע שלו ולא מסוגל לחזור לעבודתו, יצטרך להודיע על כך בעבודה, למלא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה ולצרף אליו מסמכים רפואיים רלוונטיים, המעידים על הנזק ועל הפגיעה במקום העבודה.

 

מה ניתן לעשות לאחר קבלת דמי הפגיעה?

כפי שכבר ציינו, דמי הפגיעה ניתנים למשך 90 ימים בלבד. מדובר על פרק זמן קצר-בינוני, כאשר הציפייה היא שעובדים שמסוגלים לחזור לעבודתם יעשו זאת עד תום 90 הימים. ישנם עובדים רבים הנותרים עם נזק לכל החיים. כאלו הם עובדים אשר איבדו את חוש המגע שלהם כתוצאה מתאונת עבודה.

עובדים שנשארו עם נזק כזה זכאים לקבל גמלת נכות מעבודה. גמלה זו היא מענק או קצבה, שניתנים לעובדים שנפגעו כתוצאה מתאונות עבודה. הגמלה תינתן לאחר תהליך בירוקרטי קבוע בביטוח הלאומי, שבראשיתו יש להגיש טופס תביעה רלוונטי עם כל המסמכים הרפואיים המתאימים.

 

ועדה רפואית

השלב העיקרי בהגשת תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה הוא הופעה מול הועדה הרפואית. הועדה הרפואית תקבע אחוזי נכות לעובד, שלפיהם יוחלט מה גובה הגמלה אותה הוא יקבל.

 

האם המעסיק התרשל?

כאשר מדובר על איבוד חוש המגע כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב לבדוק האם הייתה התרשלות של המעסיק. עובד שהתמגן עם ציוד מיגון שקיבל ממקום עבודתו, אך נפגע בכל זאת ואיבד את חוש המגע שלו, ייתכן ולבש ציוד מיגון שאינו עומד בתקן, מה שיאפשר לו לתבוע פיצויים מהמעסיק על רשלנות.

אולי תאהבו גם את

קוסם מתחיל
5 טיפים לקוסם המתחיל

תמיד נמשכתם לעולם הקסמים אבל לא הצלחתם להוציא את הקריירה הזו לפועל? הגעתם לרגע האחרון של תכנון מסיבת יום ההולדת של בנכם ואתם נאלצים לאלתר?

קראו עוד »