חיפוש

כלוב הטסה לכלבים – כך תטוסו בסטייל

על אף שאינו נמצא בשימוש יומיומי, כלוב הוא אביזר חובה אצל כל בעלי כלבים, על מנת לשנע אותו בעת הצורך ממקום למקום. עם זאת, כלוב רגיל אינו מספיק אם רוצים להעביר את הכלב בתחבורה אווירית. על מנת לטוס עם הכלב יש להצטייד בכלוב הטסה מותאם. בכתבה הבאה נסביר כיצד תטוסו בסטייל עם כלבכם.

 

לא בחירה, חובה

המילה כלוב היא לא מילה בעלת קונוטציות חיוביות במיוחד. אף אוהב חיות אמיתי לא ישמח לשכן את כלבו בכלוב, אך לפעמים הדבר הכרחי. כך המצב גם בטיסות עם כלבים. בעוד כלבים קטנים מאוד יכולים לעלות לתא הנוסעים, כל כלב שמשקלו 8 ק"ג ומעלה מחויב בכלוב הטסה לכלבים, אותו ימקמו בתא המטען. לכן השאלה של כלוב הטסה לכלבים היא בעצם לא שאלה כלל. חברות תעופה לא יטיסו את הכלב אם לא יגיע עם כלוב הטסה תקני.

 

מהו כלוב תקני?

חברות התעופה קובעות מהו כלוב תקני ולא. לכל חברת תעופה יש את הסטנדרטיים הספציפיים שלה לכלוב הטסה מאושר, ולכן יש לוודא באופן פרטני מול החברה האם הכלוב שברשותכם אכן מתאים למשימה. עם זאת, הכללים די אחידים בין חברה לחברה. על הכלובים להיות עשויים מעץ, פלסטיק או מתכת, ואסורים כלובים מרשת. כלובי הטסה מיועדים במרבית המקרים לכלב אחד בלבד וחובה שיהיו מצוידים בקעריות מזון ושתייה, ריפוד לספיגת נוזלים, ברגים ואזיקונים. צעצועים ועצמות אינם מורשים להיכנס לתוך הכלוב בזמן הטיסה על מנת להבטיח את שלום הכלב, ולמנוע סכנת חנק או השתוללות.

בנוסף, הכלוב חייב להיות סגור הרמטית כך שהכלב לא ייצא ממנו ללא השגחה, אך בעל ארבעה פתחי אוורור. גודל סטנדרטי של כלוב הטסה צריך להיקבע לפי גודל הכלב לו הכלוב מיועד. יש למדוד את אורך הכלב מאף לזנב ולהוסיף לכך שמונה סנטימטרים "ספייר". דרך נוספת לוודא את אורכו המתאים של הכלב הוא בחינה האם הכלב מסוגל לעשות סיבוב שלם בתוכו. גובה הכלוב ייקבע גם הוא לפי גובה הכלב, כאשר מתייחסים לנקודה הגבוהה ביותר בגופו של הכלב, ולוקחים ממנה מרווח ביטחון. חשוב לא לעגל את המספרים כלפי מעלה, מכיוון שעדיף כלוב מרווח "מדי" על פני כלוב צר שיטריד ויגביל את שהות הכלב.

 

גלגלו אותה

בזמן הטיסה הכלוב צריך לעמוד יציב על הקרקע ולכן אסור שיהיו מחובר לגלגלים. עם זאת, תוספת של גלגלים היא פרקטית ונוחה מאוד לזמנים שלפני הטיסה ולמעבר בשדה התעופה. לכן מומלץ לקנות סט של גלגלים איכותיים שמתחברים ומתפרקים בקלות. כך משקל הכלוב כולל הכלב לא יורגש.

עוד עניין שחשוב להדגיש בנוגע לכלובי הטסה לכלבים הוא הרגלת הכלב לשהות בהם. כדאי לאמן את הכלב לכניסה ולהישארות בתוך הכלוב כבר שבועיים לפני מועד הטיסה. זאת מפני שהשהייה בכלוב אינה טבעית להם ועשויה לעורר לפחות בהתחלה כל מיני חששות.    

 

DOG

אולי תאהבו גם את

קוסם מתחיל
5 טיפים לקוסם המתחיל

תמיד נמשכתם לעולם הקסמים אבל לא הצלחתם להוציא את הקריירה הזו לפועל? הגעתם לרגע האחרון של תכנון מסיבת יום ההולדת של בנכם ואתם נאלצים לאלתר?

קראו עוד »