חיפוש

כיצד לזהות נזילות נסתרות בבית

כל מי שאי פעם חווה נזילה בדירה או בבית שלו יודע, שמדובר בבעיה רצינית שרק מחמירה אם נותנים לה לשבת ללא טיפול. חשוב מאוד להביא אליכם אינסטלטור מוסמך ברגע שאתם מזהים סימנים של נזילה נסתרת בבית. במאמר זה נסביר איך מזהים נזילה נסתרת ומה יכולים להיות סימנים מקדימים.

 

נזילות – הנזק גדול ממה שאתם מתארים לעצמכם

נזילות הן לא צחוק – הן משפיעות באופן רציני מאוד על הבית, על התשתית, הרצפה, התקרה, הקירות, הריהוט, ולעיתים גם על הנכס הצמוד אליכם. אי טיפול בבעיה של צנרת כמו נזילה עלול לגרום לנזקים חמורים מאוד, שיעלו עשרות אלפי שקלים, ישביתו את ה יכולת שלכם להתנהל בבית כרגיל ויצריכו התעסקות רבה. אך ניתן למנוע נזקים חמורים בכך שנהיה עירניים לסימנים של נזילה בבית.

 

איך אפשר לזהות נזילה בבית?

כאמור, כאשר הנזילה לא גלויה לעין קשה לשים עליה את האצבע, אבל יש מספר דרכים להבין האם יש סיכוי שנוצרה נזילה בבית שלכם, ולקרוא מהר למומחה בתחום שירותי אינסטלציה שיטפל בנזקים. איגדנו עבורכם את הדרכים המובילות לזהות נזילה בבית:

 

שינוי בלחץ המים בברזים

דרך שאולי רבים לא חושבים עליה שקשורה לזיהוי נזילות היא תשומת לב ללחץ המים בברזים. במידה ואתם מזהים פתאום שלחץ המי ירד, שהזרם לא חזק כמו שהיה פעם – יתכן ומקור הבעיה הוא נזילה נסתרת, אשר משפיעה על יכולת הצינורות להוביל מים אל הברזים שלכם באופן תקין.

 

הופעת כתמי רטיבות

נזילה הנסתרת בתוך הקירות או התקרה יכולה לתת סימנים על הקיום שלה דרך הופעה של כתמי רטיבות. הכתמים יכולים להיות קטנים או מאורכים, כהים מאוד או עדינים – אבל ברגע שמזהים אותם חשוב לקרוא לבעל מקצוע בכדי למנוע היווצרות עובש ונזקים נוספים לצנרת.

 

הופעת עובש

עובש הוא השלב הבא אחרי כתמי רטיבות וקילופים שמופיעים ברחבי הבית. ניתן לזהות עובש בקלות יחסית כי המראה שלו מאוד בולט, וכשאתם שמים לב לעובש שנוצר על התקרה, רצפה, או בקירות – חשוב מאוד לקרוא ישר לאינסטלטור מוסמך שיטפל בבעיה מהר. עובש יכול להיות מסוכן אם משאירים אותו לגדול ברחבי הבית, ועלול לגרום לנזק בריאותי. בעל מקצוע מוסמך ידע איך לנקות את העובד וכמובן למצוא את הנזילה שגרמה לו מלכתחילה.

 

שינוי צבע מרצפות הדירה

כידוע, הצנרת של הבית מקיפה אותו מכל הכיוונים – מלמעלה בתקרה, מהצדדים בקירות, ומלמטה ברצפה. במידה ואתם שמים לב לשינוי תמוה בצבע מרצפות הדירה, פתאומי שלא ראיתם בעבר, הסיבה לכך היא כנראה נזילה נסתרת. חשוב לפעול מהר כדי לא להמשיך את הנזק לתשתית, שעלול לעלות הרבה כסף ולהסב לכם הרבה כאבי ראש.

 

לסיכום

במידה ואתם שמים לב לסימנים כמו עובש בקירות, רטיבות, שינוי צבע הרצפות או שינוי בזרם המים בברזים – כנראה שיש לכם נזילה. קראו לאינסטלטור מוסמך כמו אושר לוי שיעזור לכם לפתור את הבעיה במהירות וביעילות.

בעיות דליפות

אולי תאהבו גם את

קוסם מתחיל
5 טיפים לקוסם המתחיל

תמיד נמשכתם לעולם הקסמים אבל לא הצלחתם להוציא את הקריירה הזו לפועל? הגעתם לרגע האחרון של תכנון מסיבת יום ההולדת של בנכם ואתם נאלצים לאלתר?

קראו עוד »