חיפוש

הערכת הכישורים והיכולות שלך כדי לקבוע תחום לימודים מתאים  

לקראת הפנייה להשכלה גבוהה, עולה השאלה הטבעית של בחירת תחום לימודים. כדי לבחור את תחום הלימודים הנכון עבורך, חשוב להתחשב בכמה גורמים ואחד החשובים שביניהם הוא הכישורים והנטיות הטבעיות שלך. איך ניתן להעריך את התחומים בהם ניחנת ביכולות טובות כדי לקדם בחירת מקצוע נכונה עבורך?

 

בחירת תחום לימודים – הקדמה

השוק כיום מציע למעוניינים בהשכלה גבוהה מגוון מסלולים, ובכלל זה מגוון מסלולים המתאימים לנשים מהמגזר החרדי כמו למשל https://e-academic.co.il/. ישנם מספר גורמים שחשוב להתייחס אליהם לקראת בחירת הכיוון בו תתמקצעי. הראשון מבניהם הוא העניין שלך בלימודי המקצוע, השני הוא המשיכה שלך למשרות שתוכלי להשתלב בהן לאחר המסלול המדובר והשלישי, בו נתמקד במאמר זה, הוא הכישורים והיכולות שלך. כיצד תוכלי להעריך את כישורייך כדי לקבל החלטה נכונה?

 

הסתכלי אחורה אל לימודייך בבית הספר

הדרך הראשונה והקלה ביותר היא לבדוק מה היה עד היום, כי רוב הסיכויים שלא יהיה שינוי דרסטי בפרופיל היכולות שלך לאחר הכניסה לאקדמיה. כאשר את בוחנת את ציונייך לאורך השנים בבית הספר, ואת המקצועות אותם למדת, במה היית חזקה ובמה חלשה? איזה נושאים אתגרו אותך יותר ואיזה פחות?

 

שאלונים ומבחני התאמה מקצועיים

יכול להיות שהדרך הקודמת לא ממש יעילה עבורך, כי ההישגים שלך היו אחידים יחסית לאורך כל המקצועות, או שהתחומים בהם את חזקה לא הניבו בחירה של מסלול לימודים פרקטי. במקרים כאלה, ניתן להיעזר בשאלוני הכוונה מקצועית שיסייעו לך לזהות כוחות ונטיות בעצמך. היתרון שלהם הוא שהם מקיפים ומעמיקים בהרבה מאשר הציונים מבית הספר. החיסרון הוא שעל אבחון מקצועי טוב באמת תצטרכי לשלם.

 

התייעצי עם סטודנטיות ובוגרות של המסלולים בהם את מתעניינת

אם הגעת להתלבטות בין שניים או שלושה מסלולי לימודים, שווה לך לבקש ממוסד הלימודים פרטי קשר של סטודנטיות או בוגרות, ולפנות אליהן כדי להתייעץ. תוכלי להבין מהן מה הקורסים הקשים והקלים בתואר ומהן הדרישות, כדי לראות את החפיפה בין הדרישות ובין המסוגלות שלך. תוכלי גם לבקש מהן לראות סיכומים או בחינות קודמות, כדי להבין את טווח הקושי.

 

פני אל יועץ או יועצת לימודים

במידה ואת עדיין לא בטוחה, נציע לך לפנות ליועצת הלימודים במסגרת אליה את רוצה להירשם. מלבד הידע שברשותה על המסלולים השונים שיוכל לסייע לך, היא תוכל לשאול אותך שאלות נוספות ובעזרתן להכווין אותך.

במאמר זה הצענו מספר דרכים בהן את יכולה להיעזר כדי להבין את פרופיל החוזקות והחולשות שלך, בהקשר ללימודים אקדמיים. על אף החשיבות הגדולה שבבחירת תחום שבגבול יכולותייך כדי שתוכלי לעמוד בדרישות התואר, חשוב לזכור שבהשקעה ובעבודה נכונה, ניתן להגיע גם להישגים בתחומים שתחילה עשויים להיראות כמאתגרים למדי. אם תחום מושך אותך מאוד ואת חוששת – נמליץ תמיד לנסות בכל זאת.

יועץ לימודים

אולי תאהבו גם את