פיצוח רעיונות יצירתיים, יצירת הכנסה שוטפת לחברה, לכתוב את הרעיון הקריאייטיב המושלם שכל המדינה תדבר עליו… נשמע מפתה. אם נמאס לכם מהקריירה שבחרתם או שאתם מרגישים שהגעתם למיצוי בעבודה הנוכחית, אולי שווה לעשות הסבה לשיווק דיגיטלי. תמיד אמרו לכם שאתם מצחיקים ויצירתיים? יש לכם ראש עסקי חריף? הכתבה הבאה היא בשבילכם.
אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?
אם הייתם באינטרנט מתישהו בחייכם בטוח נתקלתם בפרסומת. בניגוד לעולם הפרסום הישן של הטלוויזיה, במסגרת קורס שיווק דיגיטלי תלמדו על הפלטפורמות השונות, טכניקות פרסום מתוחכמות, פרסומות, סרטונים, ובאנרים. איש או אשת הפרסום אחראים על שלל הנכסים הללו, החל מלחשוב מה יהיה הכי מגניב להראות לגולשים, ועד מדידה מתוחכמת של כמות קליקים על מודעה וכמה כסף זה שווה ללקוח שלהם.
איזה סוג אנשים מתאימים לתחום השיווק הדיגיטלי?
תחום השיווק מושך אליו לא מעט אנשים יצירתיים ואנשי עסקים חכמים. אם אתם אוהבים ליצור תוכן מעניין, מתעסקים בצילום, עיצוב או כתיבה – תוכלו להיות אנשי קריאייטיב מעולים. אם אתם אנשים קצת יותר טכניים, חובבי מספרים ופיתוח עסקי, ואוהבים לייצר הכנסה – תוכלו להיות אלופים בשיווק בקמפיינים דיגיטליים וקניית שטחי פרסום באתרים השונים.
איזה ניסיון יעזור לי בהסבה לשיווק דיגיטלי
כמובן שלא כל אנשי השיווק ברשת נולדו ישר לתחום, רובם הגיעו בהסבה מתחום אחר או אחרי מספר עבודות שונות. ניסיון במכירות, בעיצוב בניית אתרים, יצירת תוכן או אפילו להיות הכי מגניבים ומצחיקים בחבר'ה עם האינסטגרם הכי שווה – כל אלה יכולים להיות ניסיון מעולה שיעזור לכם להתקדם בעולם השיווק הדיגיטלי.
הם צריך לדעת לתכנת?
אחד החלקים שמושכים אנשים רבים לעולם השיווק הוא העובדה שבין שלל מקצועות ההייטק היום, זהו התחום עם כמות החסמים הטכנולוגיים הנמוכה ביותר. כאן לא תצטרכו לדעת לתכנת ואין תוכנות מסובכות ללמוד, רק את החוקים והטכניקות הבסיסיות של הפלטפורמות השונות, אבל לשבת ולכתוב קוד אתם בוודאות לא תצטרכו.
דברים שחשוב לשים אליהם לב בקורס שיווק דיגיטלי
אם אתם רוצים לעשות את המעבר לשיווק דיגיטלי, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות, זה לקחת קורס מקצועי בנושא. הקפידו לבחור קורס שמתעמק בסושיאל מדיה, במערכות פרסום של פייסבוק ושל גוגל, ושייתן לכם גם כלים וגם ניסיון מעשי בפיצוח תכני פרסום וכתיבה קריאיטיבית חריפה.
כניסה לעבודה הראשונה שלכם
חשוב לזכור כי סיום קורס הוא רק הצעד הראשון בדרך לקריירה החדשה. בכניסה לעבודה הראשונה שלכם תידרשו לעבור ראיונות עם אנשי קריאייטיב ושיווק אחרים, ולעיתים גם להגיש מבחני בית על ניתוח שוק, תכנים שתרצו ליצור ללקוח, ועוד משימות מקצועיות אחרות. זכרו לבחור קורס שנותן לכם ניסיון מעשי בתחום, ויוציא אתכם עם תיק עבודות שירשים מעסיקים פוטנציאליים.
לסיכום
אם אתם קורעים את החבר'ה מצחוק, אם יש לכם את האינסטגרם הכי מגניב, אם אתם יודעים לקחת כל רעיון ולפתח אותו לעסק עם חשיבה מסחרית חריפה – שיווק דיגיטלי יכול להיות המקום הנכון עבורכם. זה זמן מעולה לחפש לכם קורס מקצועי ולצלול לעולם של קמפיינים, ימי צילום, העפת לקוחות באוויר, ויצירה של תכנים שיווקיים מרגשים ורווחיים.