חיפוש

4 סיבות לקחת הלוואה כדי לצאת מהמינוס

הישראלים נמצאים בהלוואות: העובדה הזאת בולטת בחיינו אולי יותר מכל הנושאים הבוערים המפלגים את המדינה. אך אין זו חכמת המונים בלבד, למעשה זוהי הדרך הנכונה להתמודד עם המינוס בבנק. במדריך זה נבין מה הסיבות לקחת הלוואה ואיך מתנהלים איתה, עד ליציאה מהמינוס.

 

  1. הריבית עבור האוברדרפט גבוהה יותר

הבנק מעניק לכם זכות להיכנס לאוברדרפט (משיכת יתר שמכניסה אתכם ליתרה שלילית), אך לוקח על כך ריבית גבוהה מאוד. הריבית הזו תהיה גבוה משמעותית בהשוואה לריבית שיגבה מכם על הלוואה. לכן עדיף להימנע מראש מלהיכנס למינוס, ולשלם ריבית נמוכה יותר על ההלוואה שלקחתם. בפשטות – לקחת הלוואה פירושו לשלם פחות.

 

  1. תנאים טובים יותר

הריבית שהבנק לוקח על האוברדרפט תלויה לחלוטין במדיניות של הבנק, שאותה אינכם יכולים לשנות. הבנקים טוענים שהם נותנים הנחות ללקוחות שלהם, אבל זה די רחוק מהמציאות ורוב הלקוחות משלמים סכום מלא. הלוואה זה סיפור אחר, כי אתם לא חייבים לקחת הלוואה דווקא מהבנק. אתם יכולים להשוות בין הצעות של כמה גורמים שונים (חברות אשראי, בנקים מתחרים וכדומה) ולקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר.

 

  1. התנהלות פיננסית נכונה

ההלוואה היא סיוע חשוב, אך כל עוד לא תתנהלו נכון בעצמכם המינוס לא יעלם. נודה על האמת, רובנו לא עורכים מעקב מסודר אחרי ההוצאות שלנו. לכן, כנסו לפירוט האשראי שלכם ובדקו את ההוצאות שלכם מהתקופה האחרונה. עשו חושבים עם עצמכם, וראו היכן אתם יכולים לצמצם הוצאות. לא צריך לאמץ אורח חיים נזירי, אבל אפשר בהחלט לוותר על כמה תענוגות. זכרו כל הזמן כי אתם עושים זאת לטובתכם, וכי בזכות האסטרטגיה הזו תוכלו להרשות לעצמכם יותר בעתיד.

 

  1. אל תתנו לסכום המינוס לבלבל אתכם

זכרו שמטרת ההלוואה היא לסגור את המינוס בבנק בקלות לאורך זמן, לא מיידית. לכן, אתם בכלל לא חייבים לקחת סכום הלוואה זהה לסכום המינוס. מה שאתם צריכים זה סכום שייתן לכם אוויר לנשימה, אשר בעזרתו תוכלו להתנהל נכון מבחינה כלכלית. חשוב גם לזכור: ככל שההלוואה קטנה יותר כך הריבית עליה תהיה נמוכה, מה שיקל עליכם להחזיר אותה.

 

סיכום

ההלוואות הן סיפור חייהם של הרבה מאוד ישראלים, אך גם פיתרון ריאלי והגיוני. זכרו קודם כל לא למהר לקחת את ההצעה הראשונה שנותנים לכם. עשו סקר ובדקו בין הגורמים המלווים מה ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם. לאחר שבחרתם בהלוואה עברו על פירוט הוצאות כרטיס האשראי שלכם, הזמין בלחיצת כפתור באתר חברת האשראי. היכנסו למשמעת עצמית, צמצמו את ההוצאות היכן שאתם יכולים והמשיכו במעקב, עד שתצאו מהמינוס. ותמיד זכרו כי חשוב להקפיד על התנהלות פיננסית נכונה, גם כשאתם יכולים להרשות לעצמכם יותר.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

מטבעות

 

אולי תאהבו גם את

קופת חיסכון
מה היא קרן פנסיה נבחרת

העשור שהתחיל בשנת 2010 היה עשור חשוב מאד, בכל האמור לתחום הפנסיוני. בעשור הזה עצרה ממשלת ישראל הידרדרות שנמשכה שנים ארוכות בתחום וירידה הדרגתית במספר

קראו עוד »