חיפוש

סוגי המעשנות הקיימים וההבדלים ביניהם

מעשנות כבר מזמן הוכתרו כבשורה האטרקטיבית ביותר בתחום צליית המזון והבשר. כמו כן, מעשנות באות בצורות שונות וסוגים שונים, כך שקיימים הבדלים דרמטיים בין סוגי המעשנות השונים הבאים לידי ביטוי בדרכים רבות. אז מה הם סוגי המעשנות? מה ההבדלים החשובים ביניהם? בואו לגלות. 

 

לפני הכול – מה זה מעשנה?

לפני שניגש לסוגי המעשנות השונים, לרבות מעשנת פלט, מעשנת פחם ומעשנת גז, חשוב להבין מה היא בכלל המעשנה. כאמור, מעשנה היא הבשורה בתחום צליית המזון בעת האחרונה. לאור זה, קיימת נטייה לחשוב כי שיטת עשיית המזון היא חדשנית, אך למעשה מדובר בשיטת עשיית המזון העתיקה ביותר.

המעשנה, כשמה כן היא, מעבדת את המזון באמצעות עישון, כך שהמזון או הבשר מתבשלים בצורה איטית דרך עישון. באופן כללי, מעשנה כוללת מקור חום כלשהו ותא סגור אליו מגיע העשן ובו ממוקם המזון.

 

סוגי המעשנות השונים

קיימות מספר דרכים לסווג את סוגי המעשנות השונים. כאמור, המעשנות באות בצורות שונות, גדלים שונים ועם מכניקה שונה. במאמר זה, נסווג את המעשנות לפי שיטה בה מייצרים את מקור החום במעשנה. חשוב להבהיר, לכל סוג מעשנה יש יתרונות וחסרונות ביחס לסוגים האחרים, בחירה טובה תהיה כזאת שמותאמת לטעם ולצורך הייחודי של כל אחד ואחת. כמו כן, נתייחס לשלושה סוגים עיקריים: מעשנת פחם, מעשנת פלט ומעשנת גז.

 

מעשנת פחם

מעשנת פחם היא המעשנה המוכרת, הקלאסית והעתיקה ביותר. במעשנה מסוג זה, מקור החום כמובן מגיע מהפחמים, כך שבאמצעות הדלקתם נוצר העשן שבתורו מביא לעישון המזון. מבחינה פרקטית, העבודה עם מעשנת פחם נחשבת כמאתגרת ביותר, שכן קיים צורך לשלוט ולשמור על הטמפרטורה, עניין מאתגר יותר ביחס לסוגים האחרים. יחד עם זאת, חובבי מעשנות הפחם יעידו שאין תחליף לטעם של עישון שמתבצע באמצעות "עשן אמיתי".

 

מעשנת פלט

מעשנת פלט, או מעשנה חשמלית, מתבססות על גוף חימום חשמלי כמקור החימום באמצעותו מעושן המזון. היתרון הבולט הנלווה לשימוש במעשנת פלט נוגע לנוחות. למעשה, ניתן לשלוט בקלות על הטמפרטורה וכן לשנות אותה בצורה זריזה ונוחה. באופן הזה, נחסכת ההתעסקות בפחמים כך שהתהליך מהיר, יעיל ונקי.

 

מעשנת גז

מעשנת גז מבוססת על גוף חימום שמונע באמצעות גז בישול. למעשה, אופן הפעולה דומה מאוד לזה של מעשנות הפלט, רק שמדובר בהליך מהיר ונוח יותר בהיבט של תפעול ושליטה על טמפרטורה. יחד עם זאת, לעיתים התקנת הגז עלולה להיות מעט מורכבת וקיים צורך בבלון גז צמוד. בנוסף, משתמשים מסוימים טוענים כי קיים טעם לוואי של גז בשימוש במעשנה מסוג זה.

 

לסיכום – על טעם וריח אין להתווכח

כשזה נוגע למעשנות, בחירה טובה ומושכלת תהיה כזאת שלוקחת בחשבון את טעמו האישי של המשתמש וכן והצרכים הנלווים לו. כך או כך, מעשנה תבטיח לכם חווית צלייה יוצאת דופן. בהצלחה ובתאבון!

אולי תאהבו גם את