חיפוש

מס רכישה – איך וכמה תוכלו לקבל?

אחד מהחזרי המס הגבוהים ביותר שניתן לקבל מרשות המיסים בישראל הוא החזר מס רכישה, אותו כל אדם שביצע עסקת נדל"ן ושילם מס רכישה או מס שבח בסכום גבוה ממה שהיה צריך לשלם בפועל, יכול לקבל. באיזה סכומים מדובר? וכיצד ניתן לקבל את ההחזר המבוקש? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

כמה דברים שכדאי לדעת על מס רכישה

עולם הנדל"ן בישראל מתפתח בקצב מסחרר ומחירי הדירות מטפסים ושוברים שיאים עם השנים החולפות וגורמים לעסקאות הנדל"ן השונות להיות בין העסקאות היקרות ביותר שהישראלי הממוצע יבצע במהלך חייו ולאחר שהצלחנו לחסוך את ההון הראשוני הנדרש ו/או להסתייע בהורים, בדרך לקבלת המשכנתא המבוקשת, כדאי שנשים לב גם להוצאות הנוספות הנלוות לתהליך רכישת הדירה, כאשר בין ההוצאות הנכבדות שעלינו לקחת בחשבון נמצאת ההוצאה בגין מס רכישה.

מס רכישה הוא מושג השייך לתחום הנדל"ן והוא מושת על כל אדם שרוכש זכות במקרקעין בישראל. מס רכישה הוא למעשה נגזרת של אחוזים מסוימים מסך העסקה ולאור העובדה כי עסקאות הנדל"ן הן עסקאות בסכומים ממוצעים של יותר ממיליון שקלים, הרי שהתשלום הופך להיות משמעותי ביותר.

 

מדרגות מס רכישה

הזכרנו כי מס רכישה הוא נגזרת של אחוזים מסוימים מסך העסקה וכדי להבין זאת בצורה מקיפה יותר, נציין כי שיעורי מס הרכישה מתחלקים לשני סוגים – מס קבוע (בשיעור 6%) עבור נכסים שאינם משמשים למגורים (מגרש, חנות, משרד וכד') ומס במדרגות משתנות, עבור נכסים המשמשים למגורים. מדרגות מס הרכישה לדירות מגורים הן נגזרת של סכומי העסקה, בהתאם לסכומים שרשות המיסים מעדכנת מידי שנה, כאשר נכון לשנת 2021 עסקה מתחת ל – 1,747,865 ₪ תהיה פטורה ממס ומעל לסכום זה שיעור מס הרכישה ינוע מ – 3.5% ועד 10%, בהתאם לסכום הרכישה כאמור. כמו כן, ישנן מדרגות מס רכישה נוספות, בהן לא נעסוק כרגע, בגין רכישת דירה נוספת.

 

מהו החזר מס רכישה?

לעיתים בעקבות פטור ממס רכישה, זכאות להנחה, או טעות בחישוב, נגבה מהרוכש זכות במקרקעין סכום הגבוה מהסכום אותו היה אמור לשלם בפועל ובגין הפרש זה ניתן להגיש בקשת החזר מס רכישה לרשות המיסים. כמו כן, במקרה של רכישה נכס שאינו מיועד למגורים, שיעור המס יעמוד כאמור על 6%, אך במידה והתקבל היתר בנייה תוך שנתיים ממועד הרכישה, מס הכנסה מאפשר לקבל החזר בשיעור 1/6 מהמס.

 

האם מגיע לי החזר מס רכישה?

החזר מס רכישה יכול להגיע לסכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים וכדי לבדוק את זכאותכם, תוכלו להיכנס לאתר רשות המיסים ולבדוק האם קיימת יתרת זכות בחשבונם בגין תשלום עודף של מס רכישה. היות ומדובר בסכומי כסף נכבדים, מומלץ להיעזר בחברות המתמחות בהגשת בקשות החזר מס, בכדי לוודא כי תקבלו את מלוא הסכום המגיע לכם ולהימנע מעיכובים ואף דחייה של הבקשה עקב מילוי טפסים שגוי.

בית וכספי מיסים

אולי תאהבו גם את

קופת חיסכון
מה היא קרן פנסיה נבחרת

העשור שהתחיל בשנת 2010 היה עשור חשוב מאד, בכל האמור לתחום הפנסיוני. בעשור הזה עצרה ממשלת ישראל הידרדרות שנמשכה שנים ארוכות בתחום וירידה הדרגתית במספר

קראו עוד »