חיפוש

כמה ניתן לחסוך בהשוואת מחיר ביטוח הרכב

ההוצאה עבור הביטוח לרכב היא הוצאה משמעותית. מדובר על הוצאה שעלולה לנוע לקצת פחות מאלפיים ₪ עבור ביטוח החובה, ועד לכמה אלפי שקלים לשנה עבור הביטוח הסה עצמו, יחד עם הביטוח המקיף. אחת האמירות השנונות השגורות בפיהם של אנשי עסקים רבים, גורסת כי החיסכון הגדול נמצא במספרים הקטנים. המשמעות היא, שדווקא ההתמקדות בתחומים כמו ביטוח החובה לרכב המשפחתי, ויחד איתו גם הביטוח המקיף, עשויה להביא לחיסכון כספי משמעותי. בשורות הבאות נתמקד בדרכים לחיסכון ביטוח הרכב, הן באמצעות השוואת מחירים והן באמצעים אחרים.

 

בחירת הביטוח הנדרש והכיסויים הרצויים לכם

לפני שמתחילים לערוך השוואה, יש לתחילה להגדיר מהם הצרכים של בעל הרכב ומה הוא רואה כעניין חיוני. כל מה שלא נכלל בהגדרה הזאת, יושמט מניה וביה מפוליסת הביטוח הרצויה לבעל הרכב. זאת, למעט חלקים מהפוליסה הנחשבים לחיוניים. באשר לביטוח החובה – הרי שכאן אין ממש מה לחסוך. מחירי הביטוח כאמור נמצאים בפיקוח מצד אחד, ומצד שני הם נקבעים על ידי סוג הרכב, נפח המנוע שלו, השנתון שלו ומיהם הנוהגים בו. באשר לביטוח החובה – כאן אפשר בהחלט לקבוע אמות מידה מדויקות. האם יש לבעל הרכב עניין באפשרות לגרירת הרכב במקרה של תקלה? האם יש לו עניין ברכב חלופי בזמן שהרכב שוהה לצורך תיקונים במוסך? אם כן, הביטוח יכול להיות יקר למדיי. גם הורדת ההשתתפות העצמית עלולה להעלות באופן משמעותי את עלויות הביטוח כאמור ואת תשלומי הפרמיה.

 

לחילופין, אם מדובר ברכב ישן וזול יחסית, אין ממש צורך בהורדת ההשתתפות העצמית, ויש סיכויים גבוהים לכך שניתן לבטל לגמרי את הביטוח העצמי ולהשאיר רק ביטוח צד שלישי. זאת, כיון שערכו הנמוך של הרכב יגרום לכך שחברת הביטוח לעולם לא תשלם את העלות המלאה של התיקונים בו. לפיכך, ברכבים זולים נוטים הבעלים לעשות ביטוח צד ג', להימנע מהורדת ההשתתפות העצמית ולעיתים קרובות גם להימנע מתשלום עבור גרירה, או כל מה שחורג מהפוליסה הבסיסית של ביטוח צד ג'

סגירת ביטוח
סגירת ביטוח

 

השוואת מחירים כבסיס לחיסכון

משברורות לבעל הרכב אמות המידה המדויקות שבהן הוא מעוניין להתמקד בביטוח הרכב, השלב הבא הוא ביצוע השוואת ביטוח רכב. בנושא זה, ההשוואה היא קלה יחסית וניתנת לביצוע באמצעות רשת האינטרנט. בנוסף, לא מזיק לבצע כמה שיחות טלפון לחידוד נקודות לא ברורות או, לחילופין, ניסיון להתמקח ולהוריד עוד את העלויות, ביחס לאלה המצוינות באתר האינטרנט של המבטח. השוואת מחירים יכולה, כאמור, להתבצע באמצעות האינטרנט או בשיחות ישירות עם חברות הביטוח. חשוב, עם זאת, שלא להתפתות לניסיונות לגרור את השיחה לכיוונים לא רצויים ולמנוע מהמבטחים להוסיף על הבקשה של בעל הרכב סעיפים שהוא לא מעוניין בהם. ההשוואה חייבת להיות ממוקדת, והתוצאות שלה חייבות להתייחס לצרכים המדויקים של בעל הרכב כפי שהגדיר אותם מראש.

 

אולי תאהבו גם את

ליסינג מימוני
מהו מסלול ליסינג מימוני

קיימות בישראל עסקאות ליסינג רבות שמאפשרות ללקוחות פרטיים לרכוש רכב חדש מהניילונים בתנאי תשלום נוחים במיוחד. בעקבות ההעלאה במס הירוק שבוצעה לאחרונה שמצטרפת למיסוי הגבוה

קראו עוד »