חיפוש

כמה זמן לוקח לקבל אישור פטור ממס הכנסה

כאזרחים שומרי חוק, מתפקידנו לשלם מיסים בכל חודש. אבל, אנשים רבים לא מודעים לכך שאם חס וחלילה אדם נפגע או חלה, יתכן והוא יהיה זכאי לקבל פטור מתשלום למס הכנסה. מי זכאי לפטור ומה התהליך לקבל האישור לפטור ממס? כל התשובות במאמר הבא.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה ינתן במקרים הבאים:

  1. כאשר לאדם יש 100% נכות כתוצאה של בעיה רפואית אחת.
  2. כאשר לאדם נקבע כי הוא נכה ב 90% כתוצאה מכמה בעיות רפואיות, כשלפחות אחת מהן עומדת על שיעור של 40% נכות.
  3. נכים שזכאים לתגמול חודשי משום שהם נפגעי פעולות איבה או לפי חוק הנכים, בנכות מצטברת של 90% לפחות.
  4. כאשר לאדם יש מספר בעיות רפואיות, דרך החישוב תעשה בצורה של שיקלול אחוזי נכות של כל הבעיות. כיום ניתן לבצע את כל החישובים על ידי מחשבון פטור ממס הכנסה שנמצא באתר של מס הכנסה.
  5. במידה ולאדם נכה יש בן או בת זוג, גם הם יכולים לקבל הטבת מס של נקודת זיכוי אחת בשנה. ההטבה משמשת כפיצוי ותחליף לקבלת אישור פטור ממס שמגיעה לנכה עצמו ואיננה ממומשת בעקבות היעדר הכנסות.

 

תהליך הגשת בקשה לאישור לפטור ממס הכנסה

איסוף כל הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה:

טופס 1516 (טופס ראשוני שנשלח למס ההכנסה כדי לקבל הפנייה להגיע לוועדה רפואית), טופס 0169-ב' (טופס ויתור סודיות רפואית מול מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי, טופס 169-א' (פירוט ליקויים רפואיים בגינם הנכה מבקש את הפטור).

 

הפנייה לוועדה רפואית:

לאחר שמס הכנסה מקבל את כל הטפסים שנשלחו ועובר עליהם, פקיד השומה ישלח טופס הפניה לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי אל התובע. התובע ממלא את הטופס ושולח לביטוח לאומי כדי שהם יקבעו האם הוא זכאי לאחוזי נכות, ואם כן אז כמה. אל הטופס צריך לצרף: שובר אגרה לוועדה הרפואית על סך 659 ש"ח, מסמכים רפואיים להוכחת ליקויים רפואיים וכל הטפסים מסעיף 1.

 

זימון לוועדה הרפואית:

הוועדה הרפואית תזמן את התובע בהתאם לחומר הרפואי ששלח להם. התהליך מול הוועדות הרפואיות עשוי להימשך מספר חודשים שבסופו של דבר הביטוח לאומי שולח את החלטתו לתובע ורק אז הוא יכול להתחיל לקבל את הפטור ממס לו הוא זכאי. החלטת הוועדה הרפואית יכולה להיות זמנית, קבועה, עתידית או רטרואקטיבית.

 

לסיכום

כל אדם בעל נכות מסויימת חווה קשיים. בתור מדינה שצריכה לדאוג לאזרחיה, מחובתה גם לעזור לאנשים כאלה שלא תמיד יכולים לעבוד. אחת הדרכים היא להקל עליהם במס או לפטור אותם מתשלום מס. במידה ואתם בעלי נכות כשלהי, בידקו את זכאותכם לפטור ממס ותדרשו את מה שמגיע לכם. גם אם התהליך לוקח כמה חודשים, תהיו סבלניים כדי שתקבלו את מה שאתם ראויים לו.

שעון ומטבעות

 

אולי תאהבו גם את

קופת חיסכון
מה היא קרן פנסיה נבחרת

העשור שהתחיל בשנת 2010 היה עשור חשוב מאד, בכל האמור לתחום הפנסיוני. בעשור הזה עצרה ממשלת ישראל הידרדרות שנמשכה שנים ארוכות בתחום וירידה הדרגתית במספר

קראו עוד »