חיפוש

החזר מס באמריקה מול ישראל – מה ההבדלים?

חישוב המס בארצות הברית נעשים על בסיס שנתי, בדיוק כמו בישראל. מס מנוקה משכרו של העובד למשך כל שנת המס. בסופה של השנה, העובד נדרש להציג דו״ח, במסגרת הדוח הוא מצהיר על הכנסותיו השנתיות, בהתאם להצרה זו נקבע התשלום שעליו להמשיך לשלם.

 

חוקי המס בארצות הברית

חורי המס בארצות הברית, בדומה לישראל, כן מאפשרים לקזז את ההוצאות המוכרות מחובת המס. במקרה יש יתר מרכיבים של חברות המס השנתית בארצות הברית, חובת המס נקבעת בהתאם למצבו המשפחתי של העובד. מצב המשפחתי של העובד כולל את ההוצאות השנתיות שלו, את מספר הילדים של העובד, הוצאות עבור ביטוחים, הוצאות עבור מעבר מקום מגורים, הוצאות עבור צרכי עבודה ועוד.

כיום, המון ישראלים בוחרים לעשות רילוקיישן לפרק זמן ואפילו להמשך החיים שלהם. ישנם אנשים שממש מעתיקים את חייהם לארצות הברית, שם הם מקימים בית, משפחה, ילדים, עבודה וכל חייהם נמצאים בארצות הברית. ישראלים אלו דווקא זכאים להחזר מס, ואפילו לקבל הטבות על הרילוקיישן. לרוב החזר המס הוא עבור ילדים מתחת לגילאי 17. הזכאות בארצות הברית תינתן גם לסטודנטים שיש להם אזרחות אמריקאית.

למידע נוסף אודות החזרי מס בארצות הברית, בדקו בקישור הבא https://masamerica.co.il/מיסויאמריקאידוחותמסוהחזרים/.

 

החזר מס בארצות הברית

מס הכנסה האמריקאי בשנים האחרונות, מגדיל את פיקוחו כאן בישראל. עקב זאת, כל ישראלי שהוא אזרח אמריקאי יהיה מחויב לפי חוק להגיש אל מס ההכנסה אמריקאי דוחות. עד כדי שאם אינו שילם בשנים הקודומות, יידרש לשלם את הקנסות על כך. רשות המיסים האמריקאית החליטה לפעול בתוכנית עבור אזרחי ארצות הברית שגרים מחוץ אליה.

רשות המיסים בארצות תדע על חובות במס הכנה, מכיוון שמדינת ישראל חתמה על הסכם שלפי ההסכם מדינת ישראל תקבל את הפרטים מהבנקים. הפרטים יכללו תנועות בחשבון של אזרחים אמריקאי, גם אם החשבון הפיננסי נמצא בארצות הברית, ותדווח על כך.

 

החזר מס בישראל

בישראל ישנם שני סוגים עיקריים של החזרי מס. הסוגים הם עצמאים ושכירים. עצמאים מחויבים לדווח על ההוצאות שלהם מידי חודש. החובה הזו תדרוש מעצמאים דיוק, כך לא יתפספס ההחזר המגיע להם. גם לאנשים שכירים מגיע החזר מס. במדינת ישראל שכירים ישראלים אינם מחויבים להגיש דוחות לרשות המיסים כמו עצמאיים. לכן עצמאים רבים אינם יודעים שהם יכולים להגיש החזרי מס למרות שהם שכירים. החזרי נס עבור שכירים עשוי אפילו להגיע לאלפי שקלים. מומלץ להיוועץ ברואה חשבון על מנת לדעת אם מגיע, ואם כן, מה מגיע לכם לפי חוק.

 

לסיכום – ההבדלים

ההבדל העיקרי בין החזרי המס בין ארצות הברית לישראל היא שעל כל אזרח אמריקאי לדווח לרשות המיסים, גם אם הוא אינו חי בארצות הברית. אילו אזרח ישראלי מחויב לדווח למס הכנה במידה והוא עצמאי, שכירים פטורים מחובות דיווח אלא אם כן הם רוצים בכך, ולשם כך, רצוי לברר עם רואה חשבון בכיר ומקצועי בתחום, על מנת להבין על האם אתם זכאים להחזרי מס.

 

דגל ארצות הברית
דגל ארצות הברית

אולי תאהבו גם את

קופת חיסכון
מה היא קרן פנסיה נבחרת

העשור שהתחיל בשנת 2010 היה עשור חשוב מאד, בכל האמור לתחום הפנסיוני. בעשור הזה עצרה ממשלת ישראל הידרדרות שנמשכה שנים ארוכות בתחום וירידה הדרגתית במספר

קראו עוד »