חיפוש

מה חדש בתחום התביעות הסיעודיות?

תביעות סיעודיות מביאות אדם במצב רגיש, קשה ומורכב, לפנות אל הביטוח הלאומי על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לו מתוקף מצבו. נהוג לחשוב שמדובר בהליך של הגשת מסמכים רלוונטיים בלבד, מילוי טפסים על ידי בני המשפחה המעורים במקרה, ושליחתם אל הכתובת לתביעת הפיצויים, בין אם זו חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי. בפועל, מדובר בהליך שעשוי להיות מייגע ומפרך, וכעת נעשה סדר בנוגע לכל מה שחדש בתחום התביעות הסיעודיות. 

 

נתוני הפתיחה תמיד נגד המבוטח

לא די בכך שהחיים עלולים להתהפך על ראשנו ביום בהיר אחד, בין אם מדובר בתאונת עבודה, אובדן כושר עבודה או זכאות לאחוזי נכות, אלא גם יש צורך בהתמודדות אל מול גורמי הביטוח השונים, גופים רבי עוצמה ולמודי ניסיון בזירת הביטוח, בניגוד לאדם הפשוט שמבקש לקבל את המגיע לו.

למרבה הצער, 30% מתביעות הביטוח נדחות על ידי חברות הביטוח מנימוקים שונים ומשונים, והם עלולים להשאיר את התובע ללא הפיצויים המגיעים לו. תביעת ביטוח סיעודי אכן עלולה להיות דרך ארוכה, עתירת בירוקרטיה ומתסכלת, אך בעזרת ליווי תומך של עורך דין לתביעות ביטוח, ניתן לצלוח את המסע ולסיים עם ידכם על העליונה.

 

פטור מתשלום פרמיות חודשיות

במידה והתביעה אכן התקבלה, מה שכולל הגשת המסמכים ומילוי הטפסים, התייצבות בוועדה רפואית ווידאתם כי אתם עומדים בתנאים להגשת התביעה מטעם חברת הביטוח, חשוב להכיר כי בעל הפוליסה פטור מתשלום פרמיות חודשיות. זכרו שחברת הביטוח, במידה ואישרה את תביעתכם לאחר הגשת הטפסים, מחויבת לשלם את התגמולים והפיצויים הנקובים בפוליסה, ואין חבות לשלם עוד בגין הפרמיות החודשיות.

 

תביעות סיעוד בקרב תשושי נפש

הקריטריונים הבסיסיים לקביעת מצבו של אדם כסיעודי, כלל עד לא מזמן ביצוע של מספר צרכים פעולות אלמנטריות- לקום ולשכב, להתפשט ולהתלבש, להתרחץ, לאכול ולשתות, שליטה בסוגרים וניידות. אולם תשושי נפש, אנשים הסובלים מ"קהיון", דמנציה ודומותיה כמו אלצהיימר, נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו את המענה הראוי בתחום התביעות הסיעודיות, ולא היו זכאים לביטוח.

בשנים האחרונות נרשמה הכרה במצבם של תשושי הנפש ובזכאותם לתביעות ביטוח ולתגמולים, בשל הפגיעה הקוגניטיבית המביאה להידרדרות התפקוד היומיומי שלהם. במידה וחברות הביטוח ממאנות לקבל את התביעה או דוחות אותה, על נציגיהם של תשושי הנפש לפעול בכל הדרכים החוקיות ולהגיש ערר בערכאות משפטיות התוקפות את דחיית התביעה, במטרה לקבל את המגיע על פי חוק.

 

לא להתמודד לבד

הצורך להתמודד עם המצב הסיעודי דורש תעצומות נפש רבות, כאשר המלחמה היא בשתי חזיתות- בחיי היומיום וגם בחברות הביטוח. מומלץ לשכור ליווי של עורך דין המתמצה ובקיא בתביעות סיעודיות שיכול להביא לתוצאות משביעות רצון בדמות קבלת פיצויים, כולל ייצוג בוועדות רפואיות והשגת חוות דעת רפואיות חשובות. אל תתמודדו עם זה לבד. עורך דין איכותי ומנוסה עשוי לעשות את ההבדל.

תביעות סיעוד

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »