חיפוש

רשלנות רפואית בלידה: 5 הפעולות הקריטיות שיש לעשות

לידה אמורה להיות אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של זוג הורים, אך לצערנו, ישנן לא מעט נשים שהלידה הופכת עבורם לרגע טראומתי. נשים שנפגעות בלידה סובלות מנזק גופני ונפשי קשה, אך הנזק הזה יכול להכאיב הרבה יותר אם קיימת ידיעה שהוא נגרם עקב רשלנות רפואית. במקרה של רשלנות רפואית בלידה יש מה לעשות מבחינה משפטית. הנה 5 פעולות קריטיות שיש לעשות.

 

פנייה אל עורך דין רשלנות רפואית

על מקרי רשלנות רפואית שונים חלה התיישנות. משמעות הדבר היא שבחלוף זמן מסוים, לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. גם אם הנזק חמור מאוד וגם אם הפגיעה היא פיזית ונפשית, אישה הרה שחוותה רשלנות רפואית בעת הלידה שלה לא תוכל להגיש תביעה.

לכן, כאשר עולה חשד לנזק בעקבות הלידה, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות אל עורכת דין לרשלנות רפואית, כמו עורכת דין אנה אונגר, על מנת שתוכלו להבין מהו המצב המשפטי מבחינת האירוע שאירע לכם.

עורך דין רשלנות רפואית יבחן את המקרה שלכם באופן אישי ויבין האם מדובר באירוע של רשלנות רפואית או באירוע של טעות מקצועית שלא ניתן היה למנוע. בנוסף, הוא יעניק לכם ייעוץ ויגיש עבורכם תביעה במידת הצורך.

 

תיעוד כלל המסמכים הרפואיים

כשבית המשפט ניגש לדון בכל תביעה כלשהי, הוא מסתמך על העובדות השונות שמוצגות בפניו. הדרך הטובה ביותר להציג עובדות לבית המשפט במהלך תביעת רשלנות רפואית היא הצגת מסמכים רפואיים שונים.

המסמכים הרפואיים שאתם יכולים להציג בבית המשפט הם מסמכים המעידים על בדיקות רפואיות, על אבחנות מסוימות, על הליכים שננקטו או מרשמי תרופות. חשוב לתעד את המסמכים הללו וליצור עותקים שלהם, אותם יש לצרף בהגשת התביעה.

 

תיאום פגישה עם רופא מומחה לצורך קבלת חוות דעת

המסמך הרפואי החשוב ביותר שיש לצרף לתביעת רשלנות רפואית הוא חוות דעת מרופא מומחה. במקרה הזה, היולדת תצטרך לקבוע פגישה עם גניקולוג, שיאבחן את המקרה שלה באופן אישי. הוא יבדוק את מצבה ויבין מה הנזק שנגרם. אם הוא יחליט שאכן יש קשר ישיר בין הנזק שנגרם לבין פעולות המיילדים, הוא יחווה את דעתו על כך.

 

הבנת עילת התביעה

לכל תביעת רשלנות רפואית יש בסופו של דבר עילה. לכן, מאוד חשוב מצד היולדת להבין מה הנזק שאירע לה. על היולדת לתאם תור לרופא במידה והיא חשה בנזק שאירע לה בעקבות הלידה.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

הפעולה האחרונה שיש לבצע היא הגשת תביעת רשלנות רפואית. לאחר קבלת ליווי מעורך דין רשלנות רפואית, איסוף מסמכים וקבלת חוות דעת רפואית, ניתן להגיש באמצעות עורך הדין תביעת רשלנות רפואית אל בית המשפט, על מנת שהיולדת תקבל פיצויים הולמים.

רשלנות רפואית בלידה

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »