חיפוש

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

במקרים רבים, רשלנות רפואית נגרמת באינטראקציה הראשונית עם הרופא – שלב האבחון הרפואי. אבחון רפואי שגוי יכול להשליך על המשך הטיפול באופן משמעותי ולהסב נזקים למטופל, החל מנזקים קטנים ועד לנזקים קטלניים שעלולים לגרום למוות. נפגעתם כתוצאה מאבחון רפואי שגוי? אולי אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

אבחון רפואי

האינטראקציה הראשונה שלנו עם הרופא היא בשלב האבחון הרפואי. אם אנחנו לא מרגישים טוב, שמים לב לתופעה ממנה אנו סובלים או מבחינים בשינוי פיזי בגוף – הדבר הטבעי לעשות הוא לקבוע תור וללכת אל הרופא. אבחון יכול להתרחש גם במצבי חירום, כמו שבירת עצמות או תחושה של כאבים עזים, שיגרמו לנו לפנות אל מיון.

בשלב האבחון הרפואי, הרופא יאבחן את המצב הרפואי של המטופל באמצעות בירור הסימנים והתסמינים של המטופל, הקשבה לתיאור המקרה של המטופל, נטילת מדדים וביצוע בדיקות שונות. במקרים מסוימים, הרופא יפנה אותנו לביצוע בדיקות נוספות, שרק לאחריהן נקבל אבחון מסוים. במקרים של אבחון שגוי, ניתן להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית על מנת להבין האם יש מקום לתביעה.

 

רשלנות רפואית – כללי

לא כל אבחון רפואי שגוי מסווג כרשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא למעשה טעות שמצבע רופא וגורמת לנזק. אין ספק שאבחון רפואי שגוי עונה על הגדרה זו, אך לרשלנות רפואית יש מספר סייגים. במידה וננקטו כל אמצעי הזהירות הדרושים מצד הרופא, והוכח כי הוא פעל בצורה סבירה, האבחון השגוי עשוי שלא להיחשב לרשלנות.

הדבר נובע כתוצאה מהעובדה שגם רופאים הם בני אדם והם מסוגלים לבצע טעויות, כמו כל אחד אחר. פעולה רפואית תחשב לרשלנות רפואית כאשר נגרם נזק משמעותי למטופל וכאשר הרופא לא נקט באמצעי בטיחות ולא פעל בצורה סבירה. בנוסף, על המטופל להוכיח בבית המשפט כי יש קשר סיבתי בין הנזק לבין הרשלנות.

 

רשלנות רפואית במהלך אבחון רפואי

רשלנות רפואית יכולה להתרחש באבחון במספר מקרים. במידה ומטופל הגיע אל רופא עם סימנים מובהקים למצב רפואי כלשהו, והרופא אבחן מצב רפואי אחר, הדבר ייחשב לרשלנות במידה והרופא לא נקט בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לשלול את המצב הרפואי הראשון.

כמו כן, במידה ורופא סטה מהנורמות המקובלות במהלך שלבי האבחון הרפואי, ייתכן ואבחון שגוי שלו ייחשב לרשלנות. דוגמא לנורמה כזאת היא תחקור המקרה הרפואי של המטופל ורישומו כמתואר במחשב.

 

מסמכים המעידים על רשלנות

במידה ועולה חשש לרשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי, חשוב לאסוף מסמכים המעידים על כך. לאחר כל מפגש עם רופא הוא מחויב להנפיק מסמכים בדבר המפגש, אותם גם ניתן למצוא באתר קופ"ח.

 

היוועצו בעורך דין

נגרם לכם נזק כתוצאה מאבחון רפואי שגוי? ייתכן ומדובר במקרה המצדיק בפני החוק תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית. היוועצות בעורך דין תוכל לסייע לכם להבין האם כדאי להגיש תביעה כזאת וכיצד.

אבחנה רפואית

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »