חיפוש

עורך דין אמנת האג – ליווי וייצוג במקרי חטיפת ילדים

אחד הדברים המסובכים והמצערים ביותר שעלולים לקרות בין הורים הוא חטיפת הילדים למדינה אחרת על ידי אחד מבני הזוג. חשוב לדעת שבעולם קיים הסכם בין מדינות שעוזר עם הסוגיה הזו, והוא מחויב בחוק במדינת ישראל ובמדינות רבות אחרות. להסכם קוראים אמנת האג ובמאמר זה נחקור מה משמעות ההסכם, מה ניתן לעשות וכל מה שנוגע לבחירת עורך דין שילווה אתכם בסוגיה המורכבת והקשה הזו.

 

מה זה אמנת האג?

אמנת האג ובשמה המלאה: האמנה בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים, מבקשת לתת מענה למצב זה ולהשיב את הילד למקום מגוריו הטבעי.

אמנת האג נועדה לטפל במקרים של חטיפת ילד על ידי אחד מהוריו, ממקום מגוריו הטבעי, למדינה אחרת, ללא הסכמתו של ההורה השני. הדבר הקשה הזה עלול לקרות במהלך גירושין, אחריהם ובמקרים מסוימים אף לפני הגירושין. קודם כל חשוב לציין שאין להוציא את הילדים מהארץ ללא אישור של בן הזוג, בפרט אם אתם בהליך גירושין. המדינות החתומות על האמנה, מחויבות לפעול בשיתוף פעולה עם מדינת המקור על מנת להשיב את הילד או הילדים לארץ המקור. ההורה החוטף מסתכן בשלילת הזכויות לראות את ילדיו ואף בכלא.

 

תכליתה של אמנת האג

אמנת האג עליה חתומות מדינות רבות בעולם, רואה קודם כל את טובת הילד. האמנה נכתבה מתוך תפיסה שהוצאת הילד ממקום מגוריו ללא הסכמת שני הוריו, אינו לטובת הילד. בנוסף דרך אכיפת האמנה ניתן לסייע להורה אשר ילדו נחטף ובכך להשיב את הילד למקום מגוריו הרגיל. כך להשאיר את שאלת המשמורת בבית המשפט. במצב כזה חשוב מאד לחפש ייצוג עו"ד – אמנת האג, אשר מתמחה בנושא ויכול לסייע לכם. יש לפעול מהר והקדם האפשרי.

 

מתי עלולה להתרחש חטיפת ילדים?

התופעה של חטיפת ילדים על ידי הוריהם היא קשה ומורכבת. התופעה נפוצה יותר בקרב בני זוג שהכירו בחו"ל אולם הם בעלי זיקה לישראל. לעיתים נראה את התופעה מתרחשת בקרב זוגות מעורבים או אצל זוגות שחיו הרבה זמן בחו״ל. מבחינת הילדים מדינת המקור שלהם היא מה שמוגדר כיום כמרכז החיים שלהם. אם הילדים נולדו במדינה אחרת, אך בילו את מרבית חייהם בישראל, ישראל, ברוב המקרים, תחשב למדינת המקור שלהם. אם אחד הצדדים בחר לקחת את הילדים ללא הסכמת ההורה האחר, רשאי ההורה לגשת למשטרה ולהגיש תלונה בגין חטיפה. אם דבר זה קורה לפני שסוגיית המשמרות הוחלטה, הצעד הזה יחשב כחטיפת הילדים מביתם, ממדינת המקור שלהם ומכל מה שהם מכירים ומזהים כבית. גם אם ההורה החוטף הינו הורה מצוין ללא רבב, חטיפת ילדיו הופכת לכתם מאד בעייתי. מעשה זה ישפיע באופן נחרץ וחריף לרעתו בבית המשפט, בכל השלבים השונים של הליך הגירושין וקביעת המשמרות.

 

מה חשוב לעשות במקרה כזה?

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להתחיל את ההליכים נגד הצד החוטף בהקדם האפשרי ויש לפתוח תיק במשטרה בגין חטיפה. הדבר צריך להעשות ממש בסמוך לחטיפה, כלומר ברגע שהבנתם שזה המצב. אספו כמה שיותר אסמכתאות וראיות, לרבות חומרים בשפה האנגלית. עורכי דין העוסקים בחטיפת ילדים יהיו מיומנים להגיש את התביעה במהירות הנדרשת תוך כדי רגישות למצב המיוחד והקשה.

 

ליווי משפטי – עורך דין המתמחה בנושא

אם אתם נמצאים במצב הקשה והמורכב הזה אחד הדברים הכי חשובים לעשות בהקדם האפשרי הוא לפנות לעורך או עורכת דין מומחים. אספנו עבורכם מספר דגשים שיעזרו לכם לבחור בעורך דין מתאים לסיטואציה הקשה:

  • עורך דין מומחה לתחום – חשוב מאד שעורך הדין יכיר היטב את התחום,ושזה יהיה אחד מתחומי ההתמחות העיקריים שלו, אם לא העיקרי. לחוק בנושא יש הרבה סעיפים ותתי סעיפים והוא מחייב הבנה עם חוק מקומי לצד חוקים בין לאומיים כאלה ואחרים. מימוש האמנה משתנה ממדינה למדינה וממקום למקום לכן אתם חייבים לוודא שאתם נמצאים בידיים טובות של מישהו מומחה.
  • דובר אנגלית שוטפת – חלק מהתביעה במקרה הזה יעשה באנגלית, לכן חשוב למצוא עורך דין בעל אנגלית שפת אם או לפחות שוטפת.
  • עורך דין חכם ומומלח – מומלץ למצוא מישהו מומלח עם חשיבה מהירה שכן מדובר במקרים רגישים ביותר בהם יש לפעול במהירות.
  • עורך דין רגיש – לא פחות חשוב זה למצוא עורך דין עם רגישות ואינטליגנציה רגשית מפותחת, שכן הוא ילווה אתכם באחד מהמקרים הכי מורכבים ובאחד הרגעים הכי קשים בחיים. חשוב מאד שעורך הדין שלכם יכיר היטב את הסיפור שלכם, לכן יש לחפש אחר עורך דין שתרגישו איתו בנוח. עורך דין טוב ידע איזה שאלות לשאול אתכם וכיצד לאסוף את המידע הכי רלוונטי שיעזור לכם בטיפול מיידי במצב.

 

מה עוד חשוב לדעת?

עליכם להגיש תלונה במשטרה בהקדם האפשרי. את תהליך הגשת התלונה מומלץ לעשות עם עורך הדין שילווה אתכם מתחילת התהליך. הוא יוכל לתמוך בכם ויעזור לכם לבנות את התיק ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטיים. תהליך הגשת התלונה מלווה בלא מעט עבודה בירוקרטית, שגם איתה עורך הדין יכול לעזור. חשוב שתוכלו לספק מסמכים רבים ככל הניתן. דברים כגון תעודת לידה, רישומים של דרכונים, רישומי מגורים, אישורי מגורים, חוזים, רישום לבתי ספר ועוד יכולים מאד לעזור בבניית התיק.

בנוסף יכול להיות שבהמשך אתם או הקרובים שלכם תצטרכו לתת עדות המתארת את מקרה החטיפה ומה שקדם לו. מומלץ לתעד בכתב בסמוך לאירוע כמה שיותר ולכלול את כל הפרטים שאתם מצליחים לזכור.

 

לסיכום

מצב חטיפת ילדים על ידי אחד מבני הזוג או מצב מפחיד, מלחיץ ומורכב מאד. יש מה לעשות ויש למי לפנות. חשוב לפעול מהר ולמצוא עורך דין מעולה. השארו חזקים!

חטיפת ילד על ידי הורה אחר

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »