חיפוש

נכות עקב שירות צבאי – כך יש לפעול

כל חייל חשוף לפגיעה במהלך השירות הצבאי שלו – החל מלוחמים שנפגעים במהלך לחימה ואימונים, דרך תומכי לחימה שעוברים פגיעות בתאונות עבודה שונות ועד חיילים עורפיים שנפגעים במהלך החופשה הביתית שלהם. איך פועלים במצב של נכות כתוצאה מהשירות הצבאי? תשובות במאמר שלפניכם.

 

נכות עקב שירות צבאי

נכות מוגדרת כמגבלה או לקות, פיזית או נפשית, המונעת ביצוע פעולות כלשהן באופן יומיומי. השירות הצבאי רחב דיו על מנת להעמיד את המשרתים בו בסיכונים שונים, שכתוצאה מהם ניתן להגיע למצבי נכות. מי שסובל מנכות בעקבות אלו, רשאי להגיש תביעה כדי שנכותו תוכר על ידי המדינה. הכרה זאת תעניק לנפגע תמיכה כלכלית בצורות שונות.

נכות עקב שירות צבאי תקבע בצורה של אחוזים מספריים על ידי וועדה רפואית במשרד הביטחון. במקרים מסוימים, הוועדה הרפואית תתקיים בביטוח הלאומי. על מנת לעמוד בפני הוועדה הרפואית, על הנפגע להגיש תביעה כנגד הגוף המתאים. ניתן לקרוא עוד על כך באתר https://grinberglaw.com/

 

שירות חובה ושירות קבע

מכיוון שמשרת חובה ומשרת קבע נמצאים במעמד חוקי שונה, קיימים הבדלים מסוימים בין דרכי הפעולה שלהם במצב של נכות עקב שירות צבאי. מי שהפך לנכה עקב שירות החובה שלו, רשאי להגיש כל עת תביעה לגופי הביטחון. מנגד, מי שנפגע במהלך שירות הקבע שלו, יגיש תביעה אל המוסד לביטוח לאומי, למעט מקרים מסוימים המתוארים בחוק.

 

הכנה להגשת התביעה

יש לבצע הכנה מקיפה לפני הגשת תביעה להכרה בנכות עקב שירות צבאי. יש להכין את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, תוצאות של בדיקות, אבחנות, חוות דעת וביקורים אצל הרופא במהלך השירות הצבאי. בנוסף לכך, יש לגולל את הפרטים לפי סדר התרחשותם, לתאר מה הוביל למצב הרפואי וכיצד. חשוב לקשור את האירוע הצבאי אל הפגיעה שהובילה לנכות, על מנת להוכיח שהנכות אינה מסיבות אחרות. ניתן לצרף עדויות של חברים לשירות ומפקדים, שיוכלו להעיד על האירוע ולחזק את טענותיו של התובע.

 

הגשת התביעה ובחינתה

התביעות שמוגשות למשרד הביטחון יגיעו אל קצין התגמולים. קצין התגמולים יקבל את כל החומר שנאסף לפני התביעה והוגש עימה. הוא יעיין בחומר ויוכל להתייעץ במידת הצורך בחוות דעת רפואית מטעמו. במידה והחליט קצין התגמולים לקבל את התביעה, יזומן התובע אל וועדה רפואית במנהלה הרפואית. הוועדה תקבע את אחוזי הנכות של התובע, שלפיהם יקבע הפיצוי אותו הוא זכאי לקבל מהמדינה. במידה וקצין התגמולים ידחה את התביעה, ניתן לערער על כך.

 

עקבו אחר השלבים השונים

נכות עקב שירות צבאי היא עניין מצער. עם זאת, מי שנפגע עקב שירותו הצבאי רשאי לתבוע את המדינה, על מנת לקבל פיצויים להם הוא זכאי. קיימים שלבים שונים במסגרת הליך התביעה, כאשר לכל אחד מהם יש השפעה חשובה. ארגנו את המסמכים הרלוונטיים, הגישו אותם למשרד הביטחון והגיעו מוכנים לוועדה הרפואית.

שירות צבאי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »