חיפוש

באילו מצבים יש להגיש תביעת כתובה ומתי זה בלתי אפשרי?

תביעת כתובה אפשרית אם אין הסכם ממון בין בני הזוג. מבחינת לוח זמנים, ניתן להגיש אותה דרך הרבנות יחד עם תביעת הגירושין וקבלת הגט בבית הדין.

במאמר הבא נרחיב על כך ונסביר מה אפשר לעשות על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה

למרות שלא כולנו יודעים את זה, כתובה היא מסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין. בגלל שמדובר במסמך משפטי מחייב, זה קריטי לחשוב היטב איזה סכומים כדאי להכניס אל תוך הכתובה ובאיזה אופן להתייחס להשלכות שלה. לאחר מכן, יכול להיות שבני הזוג יחליטו להתגרש ולכן יהיה מותר לאישה להגיש תביעת כתובה.

 

איך יודעים האם כדאי להגיש תביעת כתובה?

מבחינה חוקית נטו, המצב שבו אפשר להגיש תביעת כתובה הוא כאשר אין הסכם ממון בין בני הזוג והם מחליטים להתגרש. ברמה הבירוקרטית, ניתן למשל להגיש תביעת כתובה יחד עם תביעת הגירושין וקבלת הגט בבית הדין. אבל בפועל, עלולים להופיע מכשולים שונים סביב מועד הגשת התביעה ובעיקר סביב היכולת להשיג את מלוא הסכום שמופיע בכתובה.

התייעצות אונליין עם בעלי מקצוע כמו https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין/תביעת-כתובה למשל אפשרית ויכולה לסייע בשלבים שונים של ההתלבטות. המטרה של התייעצות מן הסוג הזה היא לא רק לעזור לבחון כל מקרה לגופו מבחינת המאפיינים של תביעת כתובה לעומת תביעות אחרות, אלא גם לברר האם זה בכלל אפשרי.

 

מה העילות לפטור מתשלום הכתובה?

צד אחר של המתרס מתאר את העילות שבגינן הבעל יכול שלא להסכים לשלם את הסכום המופיע על גבי הכתובה. אם רוצים להגיש תביעת כתובה ולקבל את מלוא הסכום, צריך להביא בחשבון גם את ההגנות שמעניק החוק. בהקשר הזה, ההגנות העיקריות מתוארות על בסיס סוגים שונים של עילות שבהן מותר לבעל להשתמש.

ראשית, הכתובה היא אמנם מסמך משפטי, אך בדין הדתי קיימות עילות אשר מאפשרות לפטור את הבעל מתשלום הכתובה לאשתו. כך לדוגמא זה עולה לדיון אם האישה מגישה את תביעת הגירושין, אם מדובר על מקרה שבו האישה בוגדת ואם בית הדין מחליט להצהיר עליה כאישה מורדת. בכל אחת מהנסיבות הללו, בית הדין הדתי יכול לפסוק שלא חובה על הבעל לשלם את מלוא הסכום המופיע בכתובה.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

התייעצות עם עורך דין שמכיר מקרוב את דיני המשפחה בכלל ואת דיני הכתובה בפרט יכולה לעזור לכל הצדדים המעורבים בתהליך.

אם רוצים לדעת באילו מצבים יש להגיש תביעת כתובה ומתי זה בלתי אפשרי בגלל מערכת היחסים בין בני הזוג או בגלל הסכם ממון – צריך לפנות לעורך דין כמה שיותר מוקדם. באופן הזה, מקפידים לנהל את ההליך המשפטי בדרך שעולה בקנה אחד עם החוק ועם הוראות בתי הדין הדתיים.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »