חיפוש

חותמים חוזה העסקה חדש? 7 דברים שחייבים לשים לב אליהם 

עומדים להתחיל עבודה חדשה? לפני שחותמים על חוזה העסקה חדש, חשוב לשים לב לכמה דברים. החוק בישראל מתעמק בזכויות ובחובות השונות של העובדים ושל המעסיקים. חתימה על חוזה עבודה אמורה לעגן את הזכויות והחובות שלכם במקום העבודה החדש. גם אם שוחחתם בטלפון עם המעסיק והכל נשמע טוב ויפה, אתם עדיין צריכים לשים לב אל מספר דברים משמעותיים בחוזה ההעסקה. הנה 7 מהדברים הללו.

 

שכר

אחד הדברים הבסיסיים ביותר בחוזה העסקה הוא השכר שאנחנו מקבלים. בסופו של דבר אנחנו לא מתכוונים להגיע אל מקום העבודה כדי להתנדב, אלא כדי לקבל תשלום ולכלכל את עצמנו ואת המשפחה שלנו. שימור לב שהשכר שרשום בחוזה הוא בברוטו, כלומר לפני הפרשות שונות, מיסוי ותשלומים נוספים. כמו כן, שימו לב האם מדובר על שכר שעתי או גלובלי. לעוד פרטים, קראו באתר https://liatfaigel-law.co.il.

 

תשלום לפנסיה

לפי החוק בישראל, כל עובד, עצמאי או שכיר, צריך להיות בעל קרן פנסיה, אליה יופרשו כספים. המעסיק מחויב לפתוח לכם קרן פנסיה לאחר פרק זמן מסוים, או להפריש אל קרן פנסיה קיימת, אם יש לכם אחת כזאת. שימו לב שהדבר כתוב בחוזה.

 

החזרים על ציוד

ישנם מקומות עבודה שונים שיכולים לחייב אתכם לבצע עבודה מסוימת עם ציוד מסוים. למשל, בעבודה שטח אתם עשויים להידרש להגיע עם מכנסי עבודה. לכן, בררו האם בחוזה ההעסקה החדש אתם חותמים עליו אתם מקבלים החזרים כספיים על רכישת הציוד המדובר.

 

מהו התפקיד שלכם?

דיברתם בטלפון עם המעסיק, התפקיד שהוצא לכם נשמע טוב, התנאים מצוינים והחלטתם שאתם מגיעים לחתום על חוזה העסקה ומתחילים בעבודה שלכם? חכו רגע עם ההתלהבות. פזיזות עשויה לגרום לנו לחתום על חוזים כאלו, מבלי שנקרא בחוזה מהי ההגדרה הברורה של התפקיד שלנו. ישנם מקרים בהם נאמר לעובד תפקיד מסוים, אך בחוזה מתואר תפקיד אחר.

 

החזרי נסיעות

החוק בישראל קובע שעובד צריך לקבל החזרים על הנסיעות שהוא מבצע. בנוסף, ישנם מקומות עבודה שעשויים לדרוש מכם להגיע אל מקומות מסוימים לצורך ביצוע העבודה, מעבר ללקיחת קו אוטובוס או שניים. שימו לב שאתם מקבלים החזר על הוצאות התחבורה הללו.

 

תאריך התחלת העבודה

כשתקבלו את תלוש השכר הראשון שלכם, אתם תקבלו משכורת בהתאם לתאריך התחלת העבודה שצוין בחוזה. שימו לב שתאריך התחלת העבודה שמצוין בחוזה תואם למציאות, כלומר ליום האמיתי בו התחלתם את עבודתכם החדשה.

 

שעות העבודה

גם אם סיכמתם בעל פה עם המעסיק על שעות העבודה שלכם, זה לא אומר שאתם לא יכולים לעיין בחוזה ולראות שהסיכום בא לידי ביטוי במסמך זה. שימו לב שבחוזה העבודה מצוינות שעות העבודה עליהן סיכמתם.

חוזה עבודה

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »