חיפוש

הטרדה מינית – דוגמאות והגדרות

הטרדה מינית, היא תופעה קשה ומגונה, שלצערנו, קורית לא מעט ונפוצה מאד במחרב הציבורי, הפרטי, ובמרחב האינטרנטי. הטרדה מינית, היא כל מילה, מבט ומגע שמרגיש לכם לא במקום, שלא רציתם בו וביקשתם שיפסיק ללא הצלחה. הדרכים להתמודד עם הטרדה מינית הן רבות, ולכל גבר ואישה תהיה את הדרך המתאימה והנוחה לכם, להתמודד עם החוויה הלא נעימה והלא רצויה שעברו. עבור מי שיבחר בכך – ניתן גם לקבל הדרכה משפטית על תלונה ותביעה כנגד הפוגעים. לפניכם הכל על הטרדה מינית – דוגמאות והגדרות.

 

מה היא בדיוק הטרדה מינית ומה ההגדרות?

הטרדה מינית היא כל פגיעה החודרת לפרטיות, ומטרידה את האדם על רקע מיני או פיזי. הטרדה מינית מופיעה במגוון אופנים, לכן קשה להגדיר אותה באופן ליטרלי, אך ברור כי מדובר בהתנהגות שאינה נאותה, החל מהתבטאות מינית שאינה במקום, ועד מגע לא רצוי ולא יאות. מאחר וההגדרות אינן קבועות, כל תיק ומקרה ,נבחן לעומקו והמשטרה והתביעה, מנסות להבין את רקע המעשים ואת השתלשלות האירוע.

הטרדה מינית אינה חוקית בשום אופן, ובמידה ואתם מגישים תביעה ומתלוננים במשטרה, מדובר גם בפעולות פליליות שגוררות מאסר ואמצעי ענישה שונים נוספים. למאמר מומלץ בנושא הטרדה מינית בעבודה ובבית הספר למשל, נוסחו ממש חוקים ברורים שאינם משתמעים לשני פנים וגוררים ענישה משמעותית.

 

דוגמאות להטרדה מינית

 

הטרדות מיניות במרחב העבודה

מרחב העבודה, הוא מרחב שכולל בתוכו מגוון וכמות רבה של אנשים, כך שכמו בכל מקום ותחום בחיים – גם כאן ישנה חשיפה לא מעטה להטרדות מיניות שונות ולהצעות מגונות. הטרדות במרחב העבודה הן נפוצות ויכולה לבוא לביטוי במספר דרכים – למשל יחסי מעסיק ועובד, יכולים להיחשב להטרדה מינית לא חוקית, שכן ייתכן ומדובר בניצול או בחשש של העובד לאבד את עבודתו אם יסרב להצעות המיניות. מעבר לכך, נגיעות שאינן במקום, או הצעות מגונות חוזרות ונשנות למשל – אינן חוקיות, והעובד יכול להתלונן לאגף כוח אדם, וגם למשטרה.

 

הטרדות מיניות במרחב בית הספר והקמפוס

הטרדות מיניות במרחב בית הספר והקמפוס, עשויות לקרות גם כן ולצערנו ישנם מספר מקרים כאלה בכל שנה. ההטרדות עלולות להתבצע הן מצד תלמידים עבור תלמידים אחרים, וכן גם לצערנו, מאנשי ההוראה והסגל, לעבר תלמידים וסטודנטים אחרים. יחסים בין תלמיד למורה, הינם יחסי מרות שאינם מקובלים או נסבלים במקומות עבודה, ובמקרים כאלה ,ניתן להגיש תלונה למשטרה או לעובדי המקום. כל הטרדה מניית, מכל צד ולעבר כל צד, איננה מקובלת ואינה חוקית, ובעזרת תלונה ניתן לנתק את הגורם המטריד, ולשים סוף להטרדות.

 

הטרדות מיניות בתחבורה ציבורית

מקרה נופץ של הטרדה מינית, הוא הטרדה מינית בתחבורה ציבורית, כמו במוניות, תחנות רכבת ואוטובוסים למשל על ידי נהג לנוסע אחר, או על ידי נוסע לנוסע אחר. במקרים כאלה, מומלץ לתעד את הפוגע, ולהגיש תלונה ותביעה במידה ואתם מעוניינים בכך.

שני נערים מציקים לתלמיד

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »