חיפוש

האם פלטפוס הוא תופעה נפוצה בקרב ילדים?

כן.
התשובה לשאלה בכותרת היא כן.
לפי מחקרים שנערכו בנושא, נמצא שפלטפוס הינה תופעה נפוצה בקרב ילדים, כך שאם אתם חושדים שילדכם סובל מפלטפוס אך אינכם בטוחים, תוכלו לקרוא את השורות הבאות ולקבל מידע נוסף בנושא.
מחובתנו לציין כי העובדה שמדובר בתופעה נפוצה, לא אומרת בוודאות שילדכם סובל מפלטפוס.
קודם כל, אם ההתלבטות היא לגבי פעוט, דעו שאצל תינוקות ופעוטות מדובר במצב נורמלי לחלוטין. הסיבה לכך היא העובדה שכפות הרגליים שלהם עדיין לא סיימו להתפתח.
יש ילדים שהקשתות בכפות הרגליים שלהן מתפתחות בשלב הילדות ועד גיל ההתבגרות. אך יש כמה שלא מפתחים את הקשתות הללו, לא בשלב הילדות ולא בשלב מאוחר יותר. כלומר, כפות הרגליים שלהן נשארות שטוחות.

 

אני חושד שהפעוט שלי סובל מפלטפוס, מה עליי לעשות?

כדאי לעודד אותו לצעוד על מרקמים שונים כדי לגרות את השרירים שבכפות הרגליים שלו. גירוי של השרירים הללו עשוי להביא להתפתחות של כף הרגל ולהביא בסופו של דבר לשינוי בצורה שלה (ניתן לתת לפעוט לצעוד על חול למשל).
מחקרים שנערכו בנושא, הראו כי ילדים שגדלו כאשר כפות הרגליים שלהם היו חשופות, גדלו להיות מבוגרים עם כפות רגליים תקינות בעלות קשת אורכית בריאה. זאת לעומת ילדים שגדלו במקום עירוני בו הלכו בעיקר עם נעליים, שם נמצאו ילדים רבים שסבלו מפלטפוס. כך שבסופו של דבר, המסקנה של החוקרים מחזירה אותנו להמלצה שנכתבה קודם לכן,
לחשוף את ילדכם כמה שיותר למשטחים בעלי מרקמים שונים כאשר הם יחפים.
חשוב מאוד לשים לב שהמשטחים נקיים מכל סכנה. אנחנו מציינים זאת כי לפעמים בחול שבחוף הים ישנן זכוכיות קטנות שעלולות לפצוע את כפות הרגליים של האהובים הקטנים שלכם. לכן, שימו לב היכן הם צועדים יחפים.

 

שמעתי שמדרסים יכולים לעזור לפלטפוס אצל ילדים, זה נכון?

כשמדובר בהתאמת מדרסים במצבים של פלטפוס אצל ילדים יש הפרדה ברורה בין פעוטות לילדים.
ההמלצה נכון לרגע כתיבת שורות אלו, היא לאפשר לפעוט להתפתח ולגבש הליכה יציבה. במידה ונצפה קושי בסביבות גיל 3, ניתן לתאם תור לרופא אורתופד שיבחן את המצב. כדאי לפנות לרופא במיוחד אם אחד מההורים סובל גם הוא מפלטפוס ועושה שימוש קבוע במדרסים (לעיתים הפלטפוס מופיע בעקבות עניין גנטי. לכן, אם אחד מכם סובל מהתופעה, סביר להניח שגם האהוב הקטן שלכם קיבל אותה בגנים).

עכשיו יש לכם קצת רקע בכל הקשור לפלטפוס אצל ילדים. אנחנו סבורים שבעת קריאת מילים אלו, חשבתם יותר לעומק אודות המצב של הפעוט שלכם או ילדכם וכעת אתם יודעים כיצד לטפל במצב.
חשוב לנו לציין, אם הומלץ לכם להתאים מדרסים לילד – עשו זאת רק דרך מכון אורתופדי מוסמך. אל תתפשרו על פחות מזה.

נעלי ספורט

 

אולי תאהבו גם את