חיפוש

האם כל קוסם מחויב לעבור הכשרה?

קוסם הוא אחד מהמקצועות המוכרים ביותר שיש. בימי הולדת, באירועים, בשמחות ובהפעלות כאלו ואחרות ניתן למצוא את האנשים עם המגבעת השחורה, שמבצעים קסמים וטריקים שונים, כדי לבדח ולשמח את הקהל. קוסם בסופו של דבר הוא בעל מקצוע, כמו נגר, עיתונאי או כלכלן. נשאלת השאלה, האם כל קוסם מחויב לעבור הכשרה? עשינו עבורכם סדר בבלגן.

 

קצת על קוסמים

בין אם מדובר על הפעלת יום הולדת, אירוע כלשהו או הפעלה מסוימת, מופעי קוסמים עובדים על אותו עיקרון: קוסם, לבד או באמצעות צוות מאוד מצומצם של עוזרים, מבצע קסמים שונים ובכך מפתיע מחדש את הקהל בכל קסם וקסם. הקסמים שהקוסם יבצע משתנים, כאשר לכל קוסם יש את קסמים שלו.

כמו כן, הקוסם יכול להכניס למופע שלו קסמים לפי קהל היעד בפניו הוא צפוי להופיע, כמו קסמים שמיועדים לילדים או קסמים שמיועדים למבוגרים ונחשבים למותחים יותר. בסופו של דבר, הקסמים שיהיו כלולים במופע של הקוסם ישקפו את היכולות שלו, את המיומנות שלו בקסמים השונים ואת הידע שהוא צבר.

 

חובת הכשרה – קיימת?

אם תשכרו את שירותיו של בעל מקצוע כלשהו, אתם תרצו לדעת שיש לו הכשרה מתאימה. למשל, אם תהיו צריכים טכנאי מזגנים כדי לתקן את המזגן המקולקל לפני שחודשי הקיץ החמים מגיעים, בוודאי שתהיו מעוניינים לברר האם יש ברשותו תעודה כלשהי, או שהוא עבר קורס מתאים.

אותו הדבר אפשר לומר גם על קוסם. לפני שתשלמו לו כדי להופיע ביום הולדת למשל, תרצו בטח לדעת האם הוא עבר הכשרה מסוימת. אין חוק הקובע כי קוסם צריך לעבור הכשרה מסיומת. ישנם מקומות, שנתייחס אליהם בהמשך המאמר, בהם ניתן להתמקצע בתור קוסמים, אך קוסם לא מחויב לעבור הכשרה מקצועית על מנת לעבוד בתחום.

 

מקצוענים מול חובבים

כפי שציינו, ישנם מקומות שונים והכשרות שונות המיועדות לקוסמים. קוסם חובבן יכול להיות כל אדם שלמד קסם, טריק או תעתוע כלשהו. היתרונות של קוסם מקצועי אל מול קוסם חובבן, הם הידע שהקוסם המקצועי צובר במהלך הלימודים שלו, המיומנות והניסיון שיש לקוסם המקצועי והגיוון בקסמים שהוא יכול להציע למי ששוכר את שירותיו.

 

איפה קוסמים מוכשרים?

אנשים שמעוניינים לעבור הכשרה מקצועית כדי להפוך להיות קוסמים, יכולים לעשות זאת באמצעות קורסים שונים שמציעים קוסמים מקצועיים, או בתי ספר לקוסמים שנפתחו על ידי קוסמים מקצועיים. מוטב להתרשם מהמוניטין של בית הספר לפני ההרשמה ולהתייעץ עם בוגריו.

 

מה עוד חשוב לדעת

כאמור, קוסם לא מחויב לעבור הכשרה, אך אם אתם מעוניינים בקוסם כזה אתם יכולים לברר עימו או בדרכים שונות. אתם יכולים לבדוק באתר של הקוסם למשל האם הוא מציין הכשרה שהוא עבר. בנוסף, תוכלו ליצור קשר עם לקוחות שונים של אותו הקוסם ולהתרשם.

קוסם נדרש לעבור הכשרה

אולי תאהבו גם את