חיפוש

אמי עברה ניתוח לא מוצלח – מה עליי לעשות?

רשלנות רפואית היא אחת הסיבות המובילות בישראל לתביעות נזיקין.

האפשרות לזכות בפיצויים גבוהים בעקבות פגיעה גופנית ונזק ממושך, שנגרם בגלל פעולה רשלנית של רופא, מטפל, או צוות רפואה, מאפשרת לנפגעים ומשפחותיהם להתמודד מעט יותר בקלות עם המצב החדש.

הבעיה היא, שרבים לא יודעים שהתרחש מקרה של רשלנות רפואית, לא יודעים מה לעשות ולא יודעים כיצד לגשת להגשת תביעה בנושא.

 

חובת ההוכחה היא כפולה

עורך דין רשלנות רפואית הוא בעל מקצוע, בעל ניסיון, ידע והכשרה מתאימה בתחום מורכב במיוחד, שבו נדרשת חובת הוכחה כפולה לתובעים:

  1. הוכחה שהתרחשה רשלנות רפואית
  2. הוכחה שפעולה רשלנית היא שגרמה באופן ישיר לנזק הרפואי

משום כך, היערכות לקראת תביעה בגין רשלנות רפואית מצד התובע, היא אלמנט קריטי להצלחה.

 

כיצד נערכים לתביעה בגין רשלנות רפואית?

בין אם הטיפול הרשלני פגע בכם, או בקרובי משפחה שלכם, עליכם ליישם מספר צעדים, אשר יסייעו לכם להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעה:

  1. פנו לעו"ד בעל ניסיון עשיר בתביעות רשלנות רפואית כדי לבחון את ההיתכנות לתביעה, את הסיכויים ואת גובה הפיצויים האפשרי
  2. אספו כל מסמך רפואי אפשרי: סיכום ביקור, סיכום טיפול, קבלות על טיפולים רפואיים בעקבות הנזק שנגרם, הקלטות של שיחות טלפון עם גורמי רפואה בנוגע למקרה, טופס אשפוז, טופס שחרור, תיעוד של הליכים רפואיים וכן הלאה.
  3. פנו למומחה רפואי בתחום הרלוונטי כדי לקבל ממנו חוו"ד כתובה, קבילה בבית המשפט בהתבסס על המסמכים שאספתם, לגבי התנהלות הצוות הרפואי במהלך המקרה ועד כמה ההתנהלות הייתה לקויה.

לאחר איסוף כל החומרים הללו, עורך הדין יכול להתחיל להכין את התביעה עבורכם ולהגיש אותה בבית המשפט.

 

איך יודעים שמדובר על רשלנות רפואית?

החוק מגדיר 3 סוגים של רשלנות רפואית:

  1. טיפול רפואי לקוי, חסר, או כושל, שיכול היה להתנהל אחרת, אם הצוות המטפל היה נוהג בהתאם לסטנדרטים המקובלים (להיענות לקריאת כאב, להקשיב למטופל שמרגיש שמשהו לא תקין, להקפיד על סטריליזציה וכן הלאה).
  2. פגיעה באוטונומיה של המטופל – כלומר, הצוות הרפואי קיבל החלטות בלי לשתף את המטופל והפעיל הליכים רפואיים אשר היו צריכים להתבצע לאחר התייעצות עם המטופל, או בני משפחתו
  3. היעדר הסכמה מדעת – הצוות הרפואי צריך לא רק להסביר למטופל לגבי ההליך הרפואי שעליו לעבור, על ההשלכות והתופעות האפשריות בעקבות הטיפול, אלא אף לוודא כי המטופל הבין לאשורם את הדברים. לדוגמה, אם המטופל אינו דובר עברית, יש להסביר לו את המצב בשפה שהוא מבין, אחרת הטיפול עשוי להיחשב רשלנות רפואית.

 

לסיכום

בין אם אתם, או מישהו מבני המשפחה שלכם נפגע, או יש לכם חשש כי הוא נפגע בגל רשלנות רפואית, פנו בהקדם האפשרי לעו"ד מתמחה בתחום וקבלו ייעוץ לגבי המשך הטיפול בנושא.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »