חיפוש

אבחנה מאוחרת של המחלה – האם זו רשלנות רפואית?

המושג רשלנות רפואית נתפס אצל רבים מאיתנו כמושג הקשור לביצוע רשלני של הפרוצדורה הרפואית עצמה. תפיסה זו אמנם נכונה, אך רק באופן חלקי. שכן, מקרי רשלנות רפואית כוללים תחתיהם מגוון רחב של מקרים הנובעים מרשלנות המתרחשת בשלבים השונים של הטיפול הרפואי. האם אבחנה מאוחרת היא חלק מהמקרים הללו?

 

רשלנות רפואית – לא מה שחשבתם

עבור רבים מאיתנו, המושג רשלנות רפואית מתייחס לביצוע פרוצדורה רפואית באופן רשלני, דוגמת ניתוח או תהליך לידה. אך למעשה, מקרי רשלנות רפואית יכולים להתרחש בטווח רחב של מקרים, החל משלבי הייעוץ והאבחון, דרך פענוח מאוחר / שגוי של הבעיה הרפואית וכלה בטיפול הרפואי עצמו.

כך, רשלנות רפואית יכולה להיגרם על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי – טכנאי, אחות או רופא ובמידה ונגרם לנו נזק גופני או נפשי כתוצאה מהרשלנות הרפואית, הרי שנוכל לדרוש פיצויים מהגורם האחראי ולהגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון?

לאחר ההבנה כי רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בשלבי האבחון, נותר לנו להבין מהי בדיוק רשלנות רפואית באבחון.  לאבחון מוקדם ומדויק של הבעיה הרפואית, יכולה להיות השלכה מהותית על המשך והצלחת הטיפול הרפואי ולכן, כל איחור ו/או אבחון שגוי שהיה צריך להתבצע כראוי על ידי רופא סטנדרטי אחר, ייחשבו כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון יכולה להתרחש בשל מגוון נסיבות ומקרים, דוגמת אי הפניית המטופל לבדיקות אצל רופאים מומחים, אי זיהוי תסמינים מובהקים המעידים על בעיות רפואיות שונות, פענוח שגוי של צילומים והדמיות ועוד.

 

הוכחת הקשר הסיבתי

אחד האתגרים בתביעת רשלנות רפואית באבחון הוא, הוכחת הקשר הסיבתי שבין מקרה הרשלנות לבין הנזק שנגרם. את הוכחת הקשר הסיבתי ניתן להוכיח באמצעות מיומנותו של עורך דין רשלנות רפואית, המכיר את דרכי הפעולה המומלצות וכן את המונחים הרפואיים הרלוונטיים.

לא פעם, עורך הדין פונה לקבלת חוות דעת של גורם מקצועי מומחה בתחום הנדון, על מנת להוכיח בצורה ברורה וחד משמעית את הקשר הסיבתי. חוות דעת של רופא מומחה שקולה כהצרה בעדות ולכן, יש לה משקל רב בביסוס עילת התביעה.

 

חובת המעקב של הרופא אחר תוצאות הבדיקות

חשוב לדעת כי, חובתו של הרופא כלפי המטופל אינה מסתיימת עם ההפניה לבדיקות אצל רופאים מומחים, כאשר על הרופא המפנה להמשיך ולעקוב אחר תוצאות הבדיקות, במיוחד כאלו בעלות חשיבות והשלכות מהותיות על מצבו הרפואי של המטופל.

 

לסיכום

לאבחנה מדויקת ומקדימה של המחלה, יכולות להיות השפעות מהותיות על הצלחת הטיפול הרפואי ולכן, אבחנה מאוחרת של המחלה, שמקורה בחריגה מנורמות הטיפול הסבירות, יכולה בהחלט להיחשב כרשלנות רפואית. בכדי לוודא כי אכן קיימת עילת תביעה ועל מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה ברשלנות הרפואית.

רשלנות רפואית באבחון

אולי תאהבו גם את

תאונת דרכים
מדריך לנפגע בתאונת דרכים

המספרים ההולכים וגדלים מציבים את תאונות הדרכים כמציאות עגומה למדי בכבישי ישראל. כל מעורבות במסגרת תאונת דרכים, יכולה להביא לפגיעה חמורה ולנזקים כלכליים מהותיים, היכולים

קראו עוד »